Інтерв'ю з Нурланом Акшановим, АТ «Жилстройсбербанк» (Казахстан): Цифрова трансформація — єдиний правильний шлях розвитку для банків, які хочуть бути лідерами галузі

З 2006 року Казахстан взяв курс на діджиталізацію: в країні був запущений перший цифровий проект на рівні держави — eGov, портал електронного уряду. Відтоді діджиталізація тільки набирала обертів як у державному секторі, так і в комерційному. Про те, як політика цифровізації впливає на бізнес у цілому й на банківську галузь зокрема, розповів Нурлан Акшанов — заступник голови правління АТ «Жилстройсбербанк» (ЖССБ), одного з найбільших банків Казахстану. Крім того, він освітив один із проектів цифрової трансформації ЖССБ — впровадження CRM-системи Creatio (раніше bpm’online), яку банк використовує для автоматизації маркетингу й контакт-центру.

Почати інтерв'ю хотілося б із запитання про державну програму «Цифровий Казахстан». На вашу думку, яку роль ця програма відіграє в поширенні технологій у масштабах країни?

Нурлан Акшанов: Програма «Цифровий Казахстан» має стати основою для швидкого зростання технологій у республіці й переорієнтації на електронний формат надання послуг. Вона реалізовується за п'ятьма різними напрямами, які охоплюють державний, корпоративний і соціальний сектори. Внаслідок такого комплексного підходу вдасться не тільки прискорити темпи розвитку вітчизняної економіки і стимулювати зростання показників бізнесу, а й поліпшити якість життя населення завдяки використанню ними цифрових технологій у повсякденному житті.

Чому цифрова трансформація важлива для бізнесу в цілому і для банківської галузі зокрема?

Нурлан Акшанов: Тут відповідь очевидна — щоб іти в ногу з часом, бути максимально корисним клієнту, надавати якісні послуги в короткі терміни. Можемо говорити на своєму досвіді. Активний процес цифровізації в ЖССБ розпочався в кінці 2014 року, коли топ-менеджмент визначив як пріоритети розвитку банку зростання ефективності клієнтських операцій і підвищення якості обслуговування. У той час онлайн-каналами поповнення депозитів і погашення кредитів користувалися лише 30% вкладників банку, а 70% клієнтів за звичкою приходили у відділення й чекали черги до оператора. Тоді, щоб усунути цей дисбаланс, в процесі впровадження цифрових технологій банк зробив акцент на розвитку дистанційних сервісів.

Сьогодні ситуація змінилася з точністю до навпаки. Велика частина вкладників для поповнення депозитів і погашення кредитів більше не звертається до філій банку, а робить це віддалено в онлайн-режимі. І це один із прикладів того, наскільки цифрові технології важливі в сучасному світі.

Читайте повну версію інтерв'ю >>